Zpět
Les notions de phrase et de proposition dans les grammaires destinées à l'enseignement et l'apprentissage du FLE
Citace: |
KOLÁŘÍKOVÁ, D. Les notions de phrase et de proposition dans les grammaires destinées ? l'enseignement et l'apprentissage du FLE. In LA PHRASE Carrefour linguistique et didactique. Arras: Artois Presse Université, 2019. s. 207-221. ISBN: 978-2-84832-350-3 , ISSN: 2257-1973
|
---|---|
Druh: | STAŤ VE SBORNÍKU |
Jazyk publikace: | fre |
Anglický název: | The notions of phrase and proposition in grammars for teaching and learning of French as a foreign language |
Rok vydání: | 2019 |
Místo konání: | Université d'Artois |
Název zdroje: | Artois Presse Université |
Autoři: | PhDr. Dagmar Koláříková Ph.D. |
Abstrakt CZ: | Studie analyzuje obsah gramatik určených pro výuku a studium francouzštiny jako cizího jazyka. Zabývá se různými kritérii, která jsou tradičně používána k definování pojmů ?phrase? a ?proposition? ve francouzštině. Didaktická analýza tří gramatik FLE poukazuje na určité nedostatky kritérií, navrhovaných sledovanými publikacemi. Ukazuje se, že tato díla upřednostňují sémantické a grafické kritérium, zatímco syntaktické kritérium je bráno v úvahu jen v omezené míře. Analýza tak odhaluje limity didaktické nabídky v této oblasti, která je však nezbytná pro to, aby studenti mohli vylepšit svůj písemný projev. |
Abstrakt EN: | The study analyzes the content of grammars for the teaching-learning of French as a Foreign Language. It reviews the various criteria traditionally used to define the notions of sentence and proposal in French. The didactic analysis of three FLE grammars leads the author to question the recognition criteria proposed by these works. It emerges that these works give pride of place to the semantic and graphic criteria, the syntactic criterion being on the other hand little convened. These observations reveal the limits of the didactic offer in this area, which is essential to enable learners to improve their writing skills. |
Klíčová slova |
Zpět